torstai 17. lokakuuta 2013

Holidays

Taisin jo täällä mainitakkin miten olen jo innostunut joulusta, vaikka onkin vasta lokakuu?! En vielä ole joulukoristeita laittanut tai muuta vastaavaa (olisi vähän liitoittelua jopa minulta), mutta joululahjoja olen jo hankkinut. Mutta sekin on vain puhdasta itsesuojeluvaistoa, sillä en halua olla yksi niistä ihmisistä jotka stressaavat vielä 23.12 mitä ostaisi siskolle lahjaksi? Yhtenä jouluna kylläkin taidettiin vielä 23. päivä ostaa pari lahjaa. :D 

On muuten outoa, että aina kun on yhdellä lomalla niin samaan aikaan haaveilee jo toisesta? Mistähän tämä johtuu? Viime vuonna haaveiltiin Balista, Balilla haaveilin kesälomasta, kesälomalla (oikeastaan lopussa) syyslomasta ja nyt joululomasta. Pitäisi osata enemmän nauttia hetkestä eikä haaveilla tulevaa. Olenkin ottanut joka viikko jonkun moton tai ajatuksen viikon mantraksi, jota olen sitten noudattunut määrätietoisesti. Yleensä valitsen mantran niin, että se muuttaisi minua jotenkin parempaan suuntaan. Viime viikolla minulla oli, että jos jotain voi tehdä tänään, teet sen! Ei saa aina venyttää viime tippaan. Nyt se onkin toiminut ja olen ollut paljon normaalia tehokkaampi. Tentit täältä tullaan! Tällä viikolla taas yritän nauttia hetkestä ja olen saanut sen jo aika hyvin sisäistettyäkin. Se oli hieman vaikeaa aluksi, kun on tälläinen jonkin sortin suorittaja. Kannattaa kokeilla, jos haluaa muuttaa jotain huonoja tapoja. Toimii! :)


Niin ja jos katotaan tätä joulua sitten vasta joulukuussa ja nautitaan nyt syyslomasta? Joululahjoja saa kuitenkin jo ostaa ja välttää joulustressin! ;)

How you starts always dreaming about next holiday although the current holiday is not even over? I have taken every week new mantra for myself, which I have followed for one week. It works! This week, my mantra is "live the moment!" First it was a bit difficult but now I have learned and I can really enjoy even the smallest moments in my life. Worth a try if you want to get rid of bad habits. :)

- Jenni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti